SUMBANGAN / AMAL JARIAH

SUMBANGAN / AMAL JARIAH
jazakallahu khairan kathira

Saturday, September 5, 2009

Kekeliruan Tentang Masjidil Aqsa


Adakah kita sedari, bahawa apabila Masjid Al-Aqsa disebut didalam media, mereka pamerkan gambar Masjid Al-Shakhrah (Dome of the Rock) seperti gambar diatas ; KENAPA ?????

Sebab utamanya ialah ianya adalah Konspirasi Zionis untuk memadamkan ingatan setiap Muslim seluruh dunia, rupa sebenar Masjid Al-Aqsa.



Ramai kalangan kita yang Muslim dan bukan-Muslim menyiarkan gambar Masjid Al-Aqsa yang salah kerana tidak menyedari hakikat sebenarnya.

Apa yang lebih malang lagi, ramai ummat Islam hari ini mempamerkan gambar
Masjid Al-Shakhrah(the Dome of the Rock ) dirumah dan pejabat mereka seolah-olah ianya itu adalah Masjid Al-Aqsa yang sebenar.


Inilah satu kekeliruan yang sedang melanda ummat Islam dalam dunia .Generasi Muslim di seluruh dunia tidak dapat membezakan antara Masjid Al-Aqsa dan Masjil Al-Shakhrah (Dome of the Rock).

Kita tentunya tidak akan menyedari apa-apa sekiranya Masjid Al-Aqsa dimusnahkan dan di pindahkan daripada tempat asalnya ini. Kita tidak menjangka apa-apa kerana kita akan nampak Masjid Al-Shakhrah (Dome of the Rock) masih berdiri tanpa gangguan. Kita dengan anggapan yang salah percaya bahawa tiada apa-apa yang telah berlaku ….

Adalah menjadi tanggung jawab kita semua untuk menjelaskan keadaan yang sebenar, terutama anak-anak kita kerana mereka adalah generasi akan datang. Tolong sebarkan.